Keski-Uudenmaan hyvinvointialue

ASIAKASSIHTEERI, Asiakasohjaus, yli 8kk

  • Sijainti Hyvinkää
  • Julkaistu 15.03.2024, 8:50
  • Suljettu 29.03.2024, 14:42
  • Tätä työpaikkaa voit hakea käyttäen Osaajaprofiilia pohjana!

ASIAKASSIHTEERI, Asiakasohjaus, yli 8kk

Haemme Asiakasohjausyksikköön, Taloudellisen tuen ja tukipalveluiden tiimiin asiakassihteeriä määräaikaiseen virkaan ajalle 15.4.-31.12.2024. 

Asiakasohjaus on sosiaalihuollon palvelu, joka auttaa asiakasta saamaan tarvitsemansa palvelut, ohjaa asiakasvirtoja ja tekee ensivaiheen tuen tarpeen mukaiset päätökset. Asiakasohjauksen yleisenä tavoitteena on Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen sekä asiakkaiden varhainen tukeminen ja rakentaa oikea-aikaisesti sosiaalihuollon asiakkaan tarpeita vastaava palvelujen kokonaisuus. Työryhmälle on keskitetty taloudelliseen tukeen liittyvät sosiaalihuollon ohjaus-, selvitys- ja päätöstehtävät, ja ryhmässä työskentelee asiakassihteereitä, sosiaaliohjaajia ja tiimivastaava, toimialueen käsittäessä koko Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen. 

Asiakassihteerin tehtäviin kuuluu viranhaltijapäätösten (toimeentuloturva) valmistelu ja täydentävän toimeentulotuen päätöksenteko ja asiakkaan ensisijaisten sosiaaliturvaetuuksien selvittäminen, asiakasmaksulain mukainen valmistelutyö maksuhuojennushakemusten osalta, eri sähköisten kanavien kautta tulevien hakemusten vireyttäminen ja välittäminen toimivaltaisille tahoille, ostolaskujen tarkastaminen. Lisäksi tehtävään kuuluvat erilaiset toimistotyöt, tilastointi ja tarvittaessa myös asiakkaiden ja verkostokumppaneiden neuvonta. Asiakassihteerit osallistuvat vahvasti koko Taloudellisen tuen ja tukipalveluiden työryhmän työn kehittämiseen ja kumppanuustapaamisiin. 

Uuden asiakassihteerin tehtäväkuva tulee keskittymään sosiaalisen luototuksen palvelun sihteeritehtäviin, mm. hakuneuvontaan ja hakemusten vireyttämiseen ja tarvittaessa päätösten valmisteluun sosiaalialan ammattihenkilön ohjeistamana.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää asiakaslähtöistä ajattelua, hyviä vuorovaikutus-, yhteistyö- ja organisointitaitoja, tarkkuutta, perustason ict-osaamista sekä ongelmanratkaisukykyä vaihtuvissa tilanteissa itseohjautuvuuden ja kollegiaalisen tuen kautta. Käytössämme on ProConsona-OMNI360-asiakastietojärjestelmä ja ajanmukaiset työvälineet, Toimipisteemme sijaitsevat Hyvinkäällä ja Järvenpäässä. Työssä on mahdollisuus melko laajasti myös etätyöhön.

Kelpoisuusehtona tehtävää on merkonomin tai vastaava aiempi opistoasteinen tutkinto. 

Lisäksi katsomme eduksi aiemman työkokemuksen julkishallinnon tehtävistä ja viranomaistyöstä esimerkiksi sosiaaliturvan piiristä. 

Lisätiedot palvelussuhteesta:

  • Määräaikainen virkasuhde ajalle 15.4.– 31.12.2024.
  • Tehtäväkohtainen palkka 2946,46 e/kk. Lisäksi maksamme työkokemukseen perustuvaa lisää.
  • Työaika on toimistotyöaika 36 h 15 min/viikossa ja liukuva.  

Lisätiedot antaa Työikäisten asiakasohjauksen esimies Merja Degerlund, 050 497 2789, merja.degerlund@keusote.fi

Hakuaika päättyy 29.3.2024 klo 14.00.

Osaamisalue:

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue

Keski-Uudenmaan sote - Keusote, on yksi edelläkävijöistä hyvinvointialueella. Olemme tehneet sujuvasti työtä yhdessä jo vuodesta 2019 alkaen, joten meillä on tarjottavana valmis kehitysmyönteinen organisaatio työntekijöillemme. Hyvinvointialueet vastaavat sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen palveluista. Keski-Uudenmaan hyvinvointialueeseen kuuluvat Hyvinkää, Järvenpää, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen ja Tuusula. Vastaamme 200 000 asukkaan laadukkaista ja asiakaslähtöisistä sosiaali- ja terveyspalveluista. Meillä Keusotessa työskentelee yli 4000 alansa ammattilaista - tule mukaan osaavaan ja kannustavaan työyhteisöömme.