rekrytointimarkkinointi

Webinaari: Kohdistettu rekrytointimarkkinointi – näin tavoitat sen oikean

Tuula Salonen Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi, Tallenteet, Tapahtumat

Aktiivinen rekrytointimarkkinointi on tärkeää yrityksen työnantajakuvan rakentamisen kannalta. Tiedätko, miten pääset alkuun?

Yksi rekrytoinnin suurimmista haasteista on löytää sopiva osaaja oikealla hetkellä. Tämä saattaa korostua erityisesti vaativissa rekrytoinneissa, kun yritetään tavoittaa passiivisia työnhakijoita, jotka eivät aktiivisesti etsi työmarkkinoilta uusia mahdollisuuksia. Passiiviset työnhakijat eivät vieraile työpaikkasivustoilla, ja lisäksi voivat olla varsin tyytyväisiä nykyisessä työpaikassaan. Pelkän työpaikkailmoituksen markkinointi ei riitä, vaan sisällön on oltava oikeasti kiinnostavaa.

Miten rekrytointimarkkinointia tehdään oikein?

Rekrytointimarkkinoinnin kohdistaminen juuri oikealle kohderyhmälle auttaa sinua saavuttamaan halutun hakijajoukon tehokkaammin mistä päin Suomea tahansa.

Lauran asiantuntijoiden avulla pystyyt arvioimaan kohdistetun rekrymarkkinoinnin sopivuutta omaan organisaatioosi, teille sopivia työkaluja ja tapoja sekä kannattaisiko rekrytointimarkkinointi toteuttaa itse vai yhdessä kumppanin kanssa.

Milloin rekrytointimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Meillä on vuosien kokemus siitä, miten oikeiden tyyppien tavoittamisen jälkeen sopivat hakijat saadaan myös hakemaan, varmistetaan positiivinen työnhakijakokemus ja miten työnantajamielikuva liittyy kokonaisuuteen. Rekrytointimarkkinoinnin ulkoistaminen säästää aikaa ja varmistaa, että oikea työntekijä löydetään nopeallakin aikataululla.

Järjestimme tiistaina 27.11.2018 webinaarin, jossa käymme läpi erilaisiin kohdistetun rekrymarkkinoinnin tapoihin ja kanaviin tavoittaa sopivat työnhakijat – sekä aktiiviset että passiiviset.

Mitä rekrytointimarkkinointi tarkoittaa?

Rekrytointimarkkinoinnin kanavia, työkaluja ja teemoja ovat muun muassa:

  • Sosiaalinen media ja sen hyödyntäminen
  • Hakusanamainonta Googlessa
  • Työpaikkailmoituksen laatiminen tekoäly-ystävälliseksi
  • Työpaikkailmoituksen julkaiseminen oikeissa paikoissa
  • Facebook ja Instagram -mainonta
  • Linkedin-viestintä
  • Sähköpostikampanjat Osaajaprofiilin tehneille
  • Suorahaku rekrytointiasiantuntijoiden avulla
  • Työnantajamielikuvan kirkastaminen
  • Kohdistettu rekrytointikampanja

Webinaarin tallenne ei ole enää saatavilla. Kiinnostuitko aiheesta? Ota meihin yhteyttä & keskustellaan lisää!

Ota yhteyttä