Työnantajakuvan kehittämisen mittaaminen on mahdollista vain, jos sille asetetaan mittarit. Keräsimme sinulle työnantajakuvan kehittämisen mittarit, joita voit poimia osaksi yrityksenne työnantajakuvan kehitystä.
Mittareita miettiessä voit kysyä, mitkä asiat rekrytoinneissa toimivat hyvin ja mitä tulisi kehittää. Tarkastele, kohtaavatko hakijoiden mielikuvat ja todellisuus keskenään. Pohdi, miten varmistaa rekrytointiprosessin tasainen laatu.
Työnantajakuvan kehittämisen mittareita. joita tulee ottaa huomioon
Hakija-aktiivisuus:
- Kävijämäärän kehitys yrityksen kotisivulla Meille töihin tai Rekrytointi -osioissa
- Avointen hakemusten määrä
- Hakemusten määrä per rekrytointi-ilmoitus
Rekrytointien onnistuminen:
- Onnistuneesti päätökseen saatettujen rekrytointien lukumäärä
- Työntekijän pysyminen koeajan umpeuduttua
Rekrytointien laatu:
- Hakijakokemuksen mittaaminen
- Toivottujen kohderyhmien tavoittaminen
- Hakijoiden laatu (koulutusaste, työkokemus)
- Rekrytoinnin hinta
- Rekrytointiin kulunut aika
Yrityksen kiinnostavuus:
- Somepöhinä (someseurantatyökalulla)
- Yrityksen suoriutuminen hakukonetuloksissa ja kilpailijoihin nähden
- Yrityksen suoriutuminen tutkimuksissa, esim. Universum
Sisäinen mielikuva:
- Työntekijätyytyväisyyden kehitys
- Työntekijöiden suosittelut
Löytyikö kehitettävää?
Hyvä! Työnantajakuvan rakentaminen pitkäjänteistä työtä eikä se tule koskaan valmiiksi. Nyt kun mittarit ovat selvillä, onkin aika siirtyä kehittämään työnantajakuvaa.
Katso vinkkimme myönteisen työnantajakuvan rakentamiseen rekrytoinneissa artikkelistamme tai katso aiheesta webinaaritallenteemme.
Haluatko kuulla lisää?
Ole yhteydessä myyntitiimiimme, mikäli haluat rakentaa työnantajakuvaa kanssamme!