Työnantajakuvan kehittämisen mittarit

Työnantajakuvan kehittämisen mittarit

Sirpa Talka Rekrytointi, Työnantajakuva

Työnantajakuvan mittaaminen on mahdollista vain, jos sille asetetaan mittarit. Mittareita miettiessä voit kysyä, mitkä asiat rekrytoinneissa toimivat hyvin ja mitä tulisi kehittää. Tarkastele, kohtaavatko hakijoiden mielikuvat ja todellisuus keskenään. Pohdi, miten varmistaa rekrytointiprosessin tasainen laatu. Keräsimme sinulle työnantajakuvan kehittämisen mittarit, joita voit poimia osaksi yrityksenne työnantajakuvan kehitystä.

Työnantajakuvan kehittämisen mittarit

Hakija-aktiivisuus:

  • Kävijämäärän kehitys yrityksen kotisivulla Meille töihin tai Rekrytointi -osiossa
  • Avointen hakemusten määrä
  • Hakemusten määrä per rekrytointi-ilmoitus

Rekrytointien onnistuminen:

  • Onnistuneesti päätökseen saatettujen rekrytointien lukumäärä
  • Työntekijän pysyminen koeajan umpeuduttua

Rekrytointien laatu:

  • Hakijakokemuksen mittaaminen
  • Toivottujen kohderyhmien tavoittaminen
  • Hakijoiden laatu (koulutusaste, työkokemus)
  • Rekrytoinnin hinta
  • Rekrytointiin kulunut aika

Yrityksen kiinnostavuus:

  • Somepöhinä (someseurantatyökalulla)
  • Yrityksen suoriutuminen hakukonetuloksissa ja kilpailijoihin nähden
  • Yrityksen suoriutuminen tutkimuksissa, esim. Universum

Sisäinen mielikuva:

  • työntekijätyytyväisyyden kehitys
  • työntekijöiden suosittelut

Löytyikö kehitettävää?

Hyvä! Työnantajakuvan rakentaminen pitkäjänteistä työtä eikä se tule koskaan valmiiksi. Nyt kun mittarit ovat selvillä, onkin aika siirtyä kehittämään työnantajakuvaa!

Katso vinkkimme myönteisen työnantajakuvan rakentamiseen rekrytoinneissa artikkelistamme tai katso aiheesta webinaaritallenteemme!

Haluatko kuulla lisää?

Ole yhteydessä myyntitiimiimme, mikäli haluat rakentaa työnantajakuvaa kanssamme!

 

Ota meihin yhteyttä