Rekrymarkkinointi

Rekrymarkkinointi tuo parempaa näkyvyyttä ilmoituksellesi – Katso vinkit tästä!

Mikko Kuhalampi Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Mikä rekrymarkkinointi? Kun tiedät jo rekrytointia suunnitellessasi, että uuden tekijän löytämisestä tulee haastavaa, kannattaa työpaikkailmoitukseen panostaa jo  julkaisuvaiheessa. Julkaisun jälkeen rekrymarkkinointi takaa sen, että ilmoituksesi näkevät juuri oikeanlaiset osaajat. 

Ennakoinnilla vältetään tilanne, jossa hakuajan päättyessä hakijoita ei ole tarpeeksi tai hakijat eivät ole haluttua profiilia. Normaalin työpaikkailmoituksen lisäksi Lauran ratkaisuihin kuluu laaja rekrymarkkinointi hakijoiden tavoittamiseen kuten korostettu työpaikkailmoitus sekä kohdistettu rekrytointikampanja.

Korostettu työpaikkailmoitus

Korostettu työpaikkailmoitus nostetaan Lauran avoimet työpaikat -listauksen kärkeen ja lisäksi se näkyy etusivumme avainpaikoissa. Korostettuun työpaikkailmoitukseen voi yrityksen logon lisäksi lisätä myös fiiliskuvan tai videon. Fiiliskuvalla ilmoitukseen saa tuotua helposti yrityksen omaa brändi-ilmettä. Ilmoituksen korostus tuo sille lisänäkyvyyttä myös yhteistyökumppaneidemme medioissa ja muissa markkinointikanavissa. Korostetut ilmoitukset saavat yleensä noin kolminkertaisen yleisön verrattuna normaaliin ilmoitukseen.

Kohdistettu rekrytointikampanja

Kohdistettu rekrytointikampanja tuo työpaikkailmoituksesi näkyville. Sen avulla saat työpaikkailmoitukselle huomattavan lisänäkyvyyden Laura.fi:ssä ja sosiaalisessa mediassa. Kampanjan aikana kohdistamme ilmoituksen antamienne kriteerien ja tietojen perusteella sopivalle kohderyhmälle eri medioiden, sosiaalisen median kohdentamistietojen ja hakusanakäyttäytymisen perusteella. Käyttämiämme kanavia ovat esim. Facebook, Google, Instagram ja mediaverkostomme. Asiantuntijamme hoitavat rekrymarkkinoinnin puolestanne ja pitävät huolen siitä, että ilmoituksenne saa näyttökertoja. Keskimäärin kohdistettu rekrytointikampanja tuo ilmoitukselle lukukertoja seitsemän kertaa enemmän kuin normaali-ilmoituksella.

Ilmoituksen jakaminen omissa medioissa ja omalle verkostolle

Rekrymarkkinoinnissa ei tule unohtaa rekrytoijan ja koko organisaationsa omia verkostoja, joita kannattaa ehdottomasti hyödyntää osaajan etsimisessä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Verkostosta voi löytyä oikean profiilin omaavia henkilöitä, jotka ovat oikein potentiaalisia kiinnostumaan tuttavan tai LinkedIn-kontaktin suosittelemasta tehtävästä. Muista siis kannustaa organisaatiotasi osallistumaan rekrymarkkinointiin pyytämällä työntekijöitäsi jakamaan julkaistua ilmoitusta eteenpäin matalalla kynnyksellä.

Haluatko sinäkin tavoittaa oikeat osaajat tehokkaammin rekrymarkkinoinnin avulla?

Julkaise työpaikkailmoitus helposti sivuillamme:

Jätä ilmoitus

Ota yhteyttä, jos et löytänyt vastausta kysymyksiisi.

Keskustellaan lisää ja katsotaan yhdessä juuri teidän organisaation tarpeisiin sopiva ratkaisu!

Ota yhteyttä

Lue myös muut artikkelimme liittyen rekrytointiin ja työelämään: