Yksi rekrytoinnin suurimmista haasteista on löytää sopiva osaaja oikealla hetkellä. Tämä saattaa korostua erityisesti tavoiteltaessa passiivisia työnhakijoita, jotka eivät aktiivisesti etsi työmarkkinoilta uusia mahdollisuuksia.
Rekrytointimarkkinoinnin kohdistaminen juuri oikealle kohderyhmälle auttaa sinua saavuttamaan halutun hakijajoukon tehokkaammin.
Järjestimme tiistaina 27.11.2018 webinaarin, jossa tutustuimme käytännön läheisesti erilaisiin kohdistetun rekrymarkkinoinnin tapoihin ja kanaviin tavoittaa sopivat työnhakijat – sekä aktiiviset että passiiviset.
Käsiteltäviä kanavia, työkaluja ja teemoja olivat:
- Sosiaalinen media
- Google Ads
- Työpaikkailmoittelu
- Remarketing
Webinaarissa syvennyttiin myös siihen, miten tavoittamisen jälkeen sopivat hakijat saadaan myös hakemaan, varmistetaan positiivinen työnhakijakokemus ja miten työnantajamielikuva liittyy kokonaisuuteen. Webinaarin avulla pystyy arvioimaan kohdistetun rekrymarkkinoinnin sopivuutta omaan organisaatioosi, teille sopivia työkaluja ja tapoja sekä kannattaisiko sitä tehdä itse vai yhdessä kumppanin kanssa.
Katso nyt webinaaritallenne oheisen painikkeen kautta ja nappaa vinkit talteen, miten tavoitat etsimäsi osaajat!
Asiantuntijat:
Kari Taura on kokenut analytiikan, digimarkkinoinnin sekä hakukoneoptimoinnin guru, joka käyttää Rekrytointi.comissa vahvaa digikampanjoinnin ja sosiaalisen median mainonnan kokemustaan rekrymarkkinoinnin tehostamiseksi.
Sanni Oja vastaa Rekrytointi.comin Kohdistettujen rekrytointikampanjoiden toteutuksesta sekä sosiaalisen median käytännön tekemisestä. Hän on kouluttautumalla ja tekemällä oppinut digirekrytoinnin ammattilainen.
Pekka Miettinen on toiminut digirekryn alalla jo lähes 20 vuotta. Hän vastaa Rekrytointi.comin tutkimustoiminnasta, joka toimii pohjana rekrymarkkinoinnin kehittämisessä.