Hyvä kello kauas kuuluu – positiivinen hakijapalaute

Hyvä kello kauas kuuluu – positiivinen hakijapalaute asiakkaallemme Elisa Oyj:lle

Ramona Westersund Hakijakokemus, Hakijaviestintä, Rekrytointi

Positiivinen hakijapalaute asiakkaallemme on esimerkki siitä, miten rekrytointiprosessi on onnistunut. Lue, mitä ottaa huomioon.

Myönteinen hakijakokemus on asia, jonka jakamisesta sosiaalisessa mediassa voi tuntea ylpeyttä. Aivan järisyttävän hyvä tarina leviää lumipalloefektin tavoin.

Asiakkaamme Elisa Oyj sai positiivista hakijapalautetta Minna Touruselta hänen haettuaan työpaikkaa Elisalta ja saatuaan hakemuksen jälkeen automaattisen hakijaviestin Elisan HR:ltä. Minna kirjoittaa bloggaussarjaa #kiitäkunsaatjotainhyvää LinkedIniin, johon hän kerää onnistuneita asiakaskokemuksia.

Minna Tourusen paljon tykkäyksiä LinkedInissä herättäneen asiakaskokemuksen Elisan hakijaviestinnästä voit lukea alta:

”Kiitä kun saat jotain hyvää, case Elisa HR. Paljon on täällä Linkkarissa puhuttu rekrytoitavien kohtelusta työmarkkinoilla. Viimeksi aiheesta käytiin keskusteluja Piilo-osaajien uramarkkinoilla. Minä hain eilen työpaikkaa Elisalta ja olen työtehtävästä todella innoissani. Innostusta lisäsi niinkin pieni asia kuin HR:n automaattiviesti. Miten voi yhdessä vakiovastauksessa onnistua noin täydellisesti?? Siis kertakaikkisen nerokas viesti ja tuli hakijalle todellakin olo, että nyt on haettu oikeaan paikkaan. Aivan mahtavaa Elisa! Tämä asiakaskokemushihhuli kiittää nyt jo hyvästä kohtelusta. Pistäkää lukijat reagoiden niin saadaan tämäkin kiitos toimitettua perille asti. #kiitäkunsaatjotainhyvää #elisa

Tässä Tourusen saama Elisan HR:n lähettämä ajantasainen ja automatisoitu hakijaviesti:

Minna Tourusen positiivinen hakijapalaute on erinomainen osoitus siitä, miten tärkeää hakijaviestintä on ja minkälainen vaikutus ajantasaisella viestillä on hakijakokemuksen ja työnantajakuvan rakentumisessa.

Elisa HR:n lähettämä automaattiviesti on puolestaan mainio esimerkki siitä, miten Laura Rekrytointijärjestelmää voi käyttää hakijaviestintään. Tämä asettaa riman korkealle ensimmäisen automaattisen hakijaviestin jälkeen, mutta epäilemättä Elisa hoitaa tämänkin mallikkaasti. Hyvä Elisa!

Positiivinen hakijapalaute kertoo onnistuneesta hakijakokemuksesta

Rekrytoinnissa työnantajakuvaa voi tuoda esiin ja hakijakokemusta edistää monilla helpoilla ja arkisilla keinoilla.

Muista myös kysyä hakijoilta, miten rekrytointinne toimii ja mitä prosessissa kannattaisi parantaa. Hakijakokemus, työnantajakuva ja rekrytointien hoitaminen onnistuvat tiedon avulla, ja työnhakijat ovat parhaita tietolähteitä. Hakijakokemuksen mittaus auttaa siis johtamaan rekrytointeja tiedolla.

Lue lisää aiheesta: