Miten mitata hakijakokemusta rekrytoinneissa? Anonyymi rekrytointi mahdollistaa matalan kynnyksen työnhakua.

Webinaari: Miten mitata hakijakokemusta rekrytoinneissa?

Marko Siren Hakijakokemus, Rekrytointi, Tallenteet, Tapahtumat

Oletko miettinyt, miten voit mitata hakijakokemusta tekemissäsi rekrytoinneissa tai koko organisaatiossa?

Jos pohdit yleisesti, millainen hakijakokemus ja työnantajamielikuva hakijoille jää rekrytoinneistasi, olet aivan oikean kysymyksen ääressä.

Hakijakokemus ja työnantajamielikuva ovat entistä tärkeämpiä rekrytoinnin onnistumiskriteerejä, sillä niillä on pitkän tähtäimen vaikutusta organisaation menestykselle ja kasvulle. Sen lisäksi että hakijakokemus vaikuttaa työnhakijoiden mielikuvaan työnantajasta, se vaikuttaa moneen muuhunkin seikkaan.

Hakijakokemus kannattaakin jalostaa tiedoksi ja hyödyntää tietoa rekrytointien johtamiseen ja kehittämiseen.

Usein sanotaan, että mielikuvia ja kokemuksia on vaikea mitata absoluuttisesti. Vai onko? Oivaltamalla hakijakokemuksen mittauksen tärkeyden ja kysymällä oikeat kysymykset mittaaminen ei välttämättä ole niin vaikeaa, kuin aluksi saattaa vaikuttaa.

Järjestimme 30.11.2021 webinaarin, jossa kävimme askel askeleelta läpi, miten hakijakokemusta voi mitata rekrytoinneissa.

Webinaarissa Laura Rekrytointijärjestelmän tuotepäällikkö Marko Sirén kävi läpi seuraavia kysymyksiä ja konkreettisia toimenpiteitä, joiden avulla hakijakokemuksen mittauksen voi aloittaa rekrytoinneissa.

  • Miksi hakijakokemuksen mittaaminen on tärkeää?
  • Mitkä ovat tärkeimpiä hakijakokemuksen mittareita?
  • Milloin on sopiva aika kysyä palautetta hakijoilta?
  • Miten hakijakokemuksen mittaus kannattaa toteuttaa?

Webinaarin tallenne ei ole enää saatavilla. Kiinnostuitko aiheesta? Ota meihin yhteyttä & keskustellaan lisää!

Ota yhteyttä