Oikea-aikainen hakijaviestintä luo hyvän työnantajakuvan, vaikka rekrytointi ei jatkuisi osaajan kohdalla. Lue, miten onnistut.
Työnhakijat haluavat ajantasaista tietoa omasta etenemisestään rekrytointiprosessissa. Mitä seuraavaksi tapahtuu?
Rekrytointiprosessissa viestinnästä hakijoille muodostuu helposti työlästä, jos sitä tekee manuaalisesti ja muistinvaraisesti. Huonosti toteutettu hakijaviestintä voi johtaa helposti inhimillisiin virheisiin.
Laura Rekrytointijärjestelmän fiksu automatiikka tekee hakijaviestinnästä joustavaa, oikea-aikaista ja vaivatonta.
Esimerkki hyvästä hakijaviestinnästä
- Vaihe 1: Hakija on saanut automaattisen kiitosviestin. Tiedonjano alkaa kasvaa ja hakijaa kutkuttaa tietää, milloin joku lukee hakemuksen.
- Vaihe 2: Rekrytoija alkaa käsitellä hakemusta ja vaihtaa tilaksi ”Käsittelyssä”. Laura Rekrytointijärjestelmä ehdottaa ”Hakemuksesi on otettu käsittelyyn”-viestin lähettämistä.
- Vaihe 3: Rekrytoija päättää kutsua hakijan haastatteluun ja vaihtaa statukseksi ”Kutsutaan haastatteluun”. Laura Rekrytointijärjestelmä ehdottaa haastattelukutsun lähettämistä.
- …ja niin edelleen. Työnantaja voi tehdä prosessiin sellaiset automaattiviestit kuin haluaa tarpeiden mukaisesti.
Oikea-aikainen hakijaviestintä onnistuu joustavalla automaatiolla
Automatiikka on parhaimmillaan silloin, kun se helpottaa omaa työtä. Kun sinulla järjestelmän käyttäjänä on kattavat ohjeet ja valinnanvaraa automatiikan käyttämisessä, automatiikka myös osuu varmasti oikeaan eikä aiheuta käyttäjälle lisätyötä jälkeenpäin. Siksi käyttäjä tekee lopullisen valinnan viestin lähetyksestä.
Viestin lähetys onnistuu helposti nappia painamalla, ja viestiä on tietenkin mahdollista muokata ennen lähetystä. Viestin voi myös jättää lähettämättä esimerkiksi tilanteessa, jossa viestit on tarkoitus lähettää myöhemmin kerralla keskitetysti. Pääkäyttäjä voi ”ohjelmoida” hakijaviestit itse juuri niihin prosessin vaiheisiin, joissa automatiikka palvelee tehokkaalla tavalla.
Oikea-aikainen hakijaviestintä on helppoa sopivien työkalujen avulla. Kehitämme jatkuvasti ratkaisuja, jotka mahdollistavat sen toteuttamisen parhaalla tavalla.
Haluatko kuulla lisää, miten Laura Rekrytointijärjestelmä voisi palvella teidän hakijaviestintää?
Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!
























