Vaktmästare, Mariehamns stad, Maarianhamina
- Sijainti Mariehamn
Julkaistu 16.12.2024, 9:07 - Haku päättyy 05.01.2025, 23:59
Vaktmästare, Mariehamns stad, Maarianhamina
Mariehamns stad söker en vikarierande vaktmästare med kundserviceuppgifter
OM MARIEHAMN
Mariehamn, Ålands enda stad med knappt 12 000 invånare. Närheten till naturen och skärgården finns alldeles runt hörnet. Det ger dig förutsättningar att ha mer tid över till allt det viktiga vid sidan av ditt jobb så som familj och vänner, natur, kulturliv, butiker och service. Som anställd på Mariehamns stad har du möjlighet att ta del av våra fina förmåner inom motion, kultur och massage, subventionerade priser på stadens egna idrottsanläggningar samt en utökad företagshälsovård.
VÅR VERKSAMHET
Vaktmästerifunktionen är från november 2023 en del av Stadsmiljösektorn i Mariehamns stad och är en grupp på 7 personer, vilken handhar olika interna servicefunktioner och stödjande arbete till stadens kärnverksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innefattar god variation både i arbetsuppgifter och intensitet och du utför uppgifter enskilt och/eller tillsammans med andra, med syftet att stötta kärnverksamheterna i staden. Det krävs stor noggrannhet i genomförandet av arbetsuppgifter och arbetet sker enligt schema. I huvudsak sker arbete under normal arbetstid, men visst arbete under kvällstid förekommer.
Till uppgifterna hör bland annat:
– Ta emot bokningar i Stadshuset och organisera kring dem,
– Delta vid fullmäktiges sammanträden,
– Administration av passersystem samt in- och utlämning av taggar och nycklar,
– Bistå med att säkra trygga miljöer och ombesörja att lokaler är representativa,
– Posthantering,
– Transporter av olika slag,
– Bistå vid ommöbleringar i stadens lokaler (tunga lyft kan förekomma),
– Genomföra och följa upp felanmälningar,
– Visst underhåll av utrustning, hjälpmedel och lokaler,
– Öppna och låsa fastigheter,
– Hissa och hala flaggor,
– Övriga serviceärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi önskar att du har gymnasiekompetens eller motsvarande. Då vi jobbar mycket med bokningar och kundservice är det en merit med tidigare erfarenhet från serviceyrken. Du bör vara praktiskt lagd och kunna bemästra enklare fastighetsuppgifter. Ett av våra arbetsredskap är dator och du bör ha grundläggande datorkunskaper inom MS Office och gärna kunskap inom elektroniska passersystem. Du behöver ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
KOMPETENS
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom fastighetsskötsel/vaktmästeri och är van vid att använda digitala system som arbetsredskap. I ditt arbete är du punktlig, närvarande, hjälpsam och anstränger dig för att leverera lösningar. Som person är du pigg, alert och serviceinriktad. Du är händig, handlingskraftig och kan snabbt agera utifrån de olika situationer du ställs inför. Tunga lyft ingår i arbetet och det är därför viktigt att du har god fysik. Du har ett positivt förhållningssätt och skapar goda relationer med kunder och kollegor. Du är serviceinriktad, noggrann, har lätt att samarbeta och tycker om att ha många kontakter.
VILLKOR
Arbetet är heltid, med början 27 januari 2025 eller enligt överenskommelse och fram till och med 31.7.2026. Sista ansökningsdag är 5 januari 2025 kl 23.59.
REKRYTERINGSPROCESSEN
Denna rekrytering sker i rekryteringsverktyget Kuntarekry. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter. Därmed kan du söka andra platser inom Mariehamns stad. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Heltidsarbete
Fastighetschef David Jansson Tel +358 (0)18-531 520.