Hanken Svenska handelshögskolan

Assistenter & sommarassistent för studentantagning

  • Sijainti Helsinki
  • Julkaistu 30.10.2024, 11:00
  • Haku päättyy 18.11.2024, 23:59
  • 18.11.2024, 23:59
  • Tätä työpaikkaa voit hakea käyttäen Osaajaprofiilia pohjana!

Assistenter & sommarassistent för studentantagning

Assistenter & sommarassistent för studentantagning.

Vi söker en sommarsassistent till teamet för studentantagning inom enheten för utbildning och digitala tjänster på Hanken i Helsingfors! Kom och jobba med oss i sommar maj-augusti! 

Vi söker även assistenter som har möjlighet att jobba med oss på deltid 0-20h/vecka från januari-april för att hjälpa till med behandling av ansökningar. Arbetet kan kombineras med sommarassistentuppdraget eller sökas separat. Ange tydligt i din ansökan om du är intresserad av både sommarassistentjobbet och assistentuppgifter från januari-april, eller bara någondera av uppgifterna.   

Uppdraget passar dig som är högskolestuderande, detta uppdrag ger dig erfarenhet inom allmän studieförvaltning och kundservice. Vi kan skriva praktikintyg vid behov. Vi söker i första hand någon som inte har examensstudierrätt på Hanken.

Arbetet är givande för dig som är serviceinriktad, gillar att samarbeta med andra och trivs med mångsidigt och varierande arbete i en internationell miljö, samt tycker om att betjäna kunder.

Under våren och sommaren händer mycket inom studentantagningen. Arbetsuppgifterna varierar och omfattar bland annat att stöda teamet för studentantagning med antagningsprocessens olika skeden så som behandling av ansökningar, behandla uppgifter i olika databaser, assistera med mottagande av studieplats och läsårsanmälan. Till arbetsuppgifterna hör också att hjälpa till med arrangemang av introduktionsdagar, ge studieservice och göra andra administrativa uppgifter. Du betjänar sökande i ansökningsärenden per telefon, e-post och Whatsapp. Kundbetjäningen sker i huvudsak på svenska och engelska, men arbetet förutsätter att du kan betjäna kunder också på finska. 

Observera att du inte kan sköta uppgiften om du har en närstående som ansöker till Hanken år 2025, på grund av Hankens riktlinjer för jäv. Uppgiften är placerad vid Hanken i Helsingfors. 

Behörighetskraven är andrastadiets examen. Kännedom om eller erfarenhet av kundservice är ett plus. För uppgiften krävs goda kunskaper i Excel, goda kunskaper i svenska, engelska och finska. Därtill uppskattas erfarenhet av studentantagning och Studieinfo.fi, studie-eller universitetsadministration och/eller studentservice.

En framgångsrik skötsel av arbetsuppgifterna förutsätter god organisationsförmåga, noggrannhet och flexibilitet, stresstålighet, god samarbetsförmåga, serviceinriktning samt intresse för studiefrågor.

Befattningen är placerade på kravnivå 5 enligt universitetens lönesystem. Den totala månadslönen för heltidsarbete under perioden 1.5-31.8.2025 är mellan 2 500  – 2 600 €/månad. Timlönen för assistenter under perioden januari-april är mellan 14 – 16 €/timme. 

Närmare upplysningar ger chef för studentantagning, Ida Borgar, Enheten för utbildning och digitala tjänster tfn 050 513 6581, ida.borgar@hanken.fi

Ansökningar med tillhörande CV, riktas till direktören för utbildning och digitala tjänster och inlämnas i Hankens ansökningsdatabas LAURA, senast den 18.11.2024. Ett arbetsprov kan förutsättas i samband med intervjuprocessen. Intervjuer planeras preliminärt hållas sista veckan i november.  

Osaamisalue: ,

Hanken Svenska handelshögskolan

Om du är intresserad av ekonomi och samhälle erbjuder Hanken dig en internationellt välkänd och uppskattad utbildning av högsta kvalitet. Hos oss skapar du dig nätverk för livet, får personlig handledning och möjlighet att ta framgångsrika steg i karriären.