LAURA Rekrytointi Oy tarjoaa laajan valikoiman palveluita sekä työnantajille että työnhakijoille. Ensimmäisestä yhteydenotosta lopputulokseen asti, asiakaspalvelumme on aina käytettävissä antaakseen ohjausta, tukea ja räätälöityjä ratkaisuja. Tässä artikkelissa tutustumme LAURA Rekrytointi Oy:n asiakaspalveluun ja asiakaspalvelusta vastaavaan Hennaan!
Asiakaspalvelumme rautainen ammattilainen Henna vastaa niin yritysten kuin työnhakijoiden kysymyksiin palveluistamme korkealaatuisesti ja asiakastyytyväisyys edellä.
Henna aloitti LAURA Rekrytoinnilla asiakaspalvelussa elokuussa 2022, “Yllättävän paljon on ollut opittavaa, kun liikkuvia osia on monta, ja on täytynyt opetella sekä yritysten että työnhakijoiden näkökulma palveluihimme. Meillä on paljon tekemistä ja useita palloja ilmassa, vaikka olemme pieni yritys”, Henna sanoo. Hennaa ei kuitenkaan ole hidastunut opittavan tiedon paljous, vaan hän on napannut työtehtävistä kiinni lennosta ja jatkanut asiakaspalvelun kehittämistä heti ensimmäisestä päivästä alkaen.
”Työni ei ole koskaan rutiininomaista tai tylsää, vaan minulla on monta rautaa tulessa!”
Hennan työpäivä alkaa sähköpostin avaamisella, jonka jälkeen hän järjestää työtehtävät prioriteettijärjestykseen. Asiakaspalvelun sähköpostiin saapuu päivässä helposti yli 500 sähköpostia, ja osa vaatii välitöntä reagointia juuri asiakaspalvelulta, kun taas toiset sähköpostit Henna välittää myyjille, tekniseen tukeen tai markkinointiin. Sähköpostin kautta vastaanotetaan myös mm. tilauksia, jotka ohjataan oikealle tiimille työstettäväksi. Hennalla on useita työtehtäviä, ja vaikka sähköposti on tärkein työväline, vastaa hän myös asiakaspalvelun puhelimeen päivittäin.
“Vastaan erilaisiin tiedusteluihin tuotteistamme ja delegoin kysymyksiä yrityksemme sisällä niin, että jokainen kysymys saa mahdollisimman tyhjentävän vastauksen. Työni ei ole koskaan rutiininomaista tai tylsää, vaan minulla on monta rautaa tulessa!” Henna tiivistää työtehtäviään.
Jotta jokainen tiedustelu saisi mahdollisimman tyhjentävän vastauksen, on Hennan tunnettava yritys läpikotaisin. Koska LAURA Rekrytointi Oy kattaa kolme eri palvelua, Rekrytointi.com työnhakusivuston, jolla ilmoitetaan avoimista työpaikoista, Rekrytointi.com Osaajapankin, jonne työnhakija voi luoda oman osaajaprofiilin, ja työnantaja löytää suorahaulla työntekijän riveihinsä sekä työnantajien LAURA -järjestelmän, joka helpottaa rekrytointiprosessia järjestämällä hakijoita ja tallentamalla hakemukset, ei kaikkien komponenttien nopea sisäistäminen ole ollut itsestään selvää. Henna on kuitenkin saanut tehtävän näyttämään helpolta!
Kiinnostaako sinua työskennellä asiakaspalvelun parissa? Katso avoimet työpaikat asiakaspalvelualalta.
Asiakaspalvelu avoimet työpaikatAsiakaspalvelu on yrityksen kasvun kulmakivi
Yrityksen sitoutuminen korkealaatuiseen asiakaspalveluun on erittäin tärkeää sen menestyksen kannalta. Tyytyväiset asiakkaat ovat avainasemassa kasvulle ja menestykselle, ja tämä on erityisen tärkeää alalla, joka vaatii luottamusta ja hyviä asiakassuhteita.
Henna onkin erinomainen vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin, ratkaisemaan ongelmia, neuvomaan asiakkaita ja tukemaan työnhakijoita. Koska asiakaspalvelu vastaa sekä yritysten että yksityisten henkilöiden kysymyksiin, ja heidän tarpeensa ovat yleensä hyvin erilaisia, täytyy asiakaspalvelussa olla ketterä ja neuvokas.
“Yritykset asioivat usein verkkokauppamme kautta, sen helppokäyttöisyyden vuoksi, jolloin asiakaspalvelun avulle on yleensä vähemmän tarvetta”, Henna kuvailee, ”vaikkakin tarkentavia kysymyksiä tietyistä palveluistamme tulee, ja vastaan niihin mahdollisimman hyvin ja tarkasti”.
Päivät asiakaspalvelussa ovat erilaisia, sillä yksikään asiakas ei ole täsmälleen samanlainen kuin toinen. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakaspalvelun täytyy olla joustavaa, kekseliästä ja oivaltavaa.
Asiakaspalvelumme on kerännyt työnhakijoiden useimmin kysytyt kysymykset yhteen paikkaan, josta löytyy apu yleisimpiin pulmiin.
LAURA Rekrytoinnin paras piirre Hennan mielestä on kehittämismyönteisyys, “Emme pelkää muuttua ja kokeilla uusia vaihtoehtoja vain siksi, että näin on aina tehty”, Henna kehuu. Kehitysmyönteisyys onkin erittäin tärkeää asiakaspalvelussa ja yritystoiminnassa, sillä asiakkaat ovat erilaisia ja heidän tarpeensa muuttuvat ajan myötä; täytyy pysyä kehityksen mukana ja tarjota asiakkaille uusia palveluja ja ratkaisuja.
Asiakaspalvelussa täytyy olla antennit koholla ja valppaina jatkuvasti uusien kehittymismahdollisuuksien varalta. Asiakasrajapinnassa huomaa yleensä ensimmäisenä tilaisuudet kehittyä, asiakaspalvelijalta vaaditaan rohkeutta sanoa nämä oivallukset ääneen, ja yritykseltä rohkeutta tarttua näihin huomioihin pelotta.
Kaiken kaikkiaan LAURA Rekrytointi on sitoutunut tarjoamaan korkealaatuista asiakaspalvelua ja kehittämään jatkuvasti palveluitaan vastaamaan asiakkaiden tarpeita, sillä tyytyväiset asiakkaat ovat avainasemassa yrityksen kasvulle ja menestykselle. Henna on osoittanut olevansa erinomaisen tärkeä osa tämän yrityksen menestystarinaa.
Kiinnostuitko LAURA Rekrytointi Oy:stä työnantajana tai yhteistyökumppanina? Tutustu yritykseemme lisää tai ole yhteydessä. Kerromme sinulle miellämme lisää meidän avoimista työmahdollisuuksista sekä palveluistamme.