HUS Helsingin yliopistollinen sairaala

Osastonsihteeri Apuvälinekeskus

  • Sijainti Helsinki
  • Julkaistu 27.11.2025, 4:08
  • Haku päättyy 11.12.2025, 22:59
  • 11.12.2025, 22:59

Osastonsihteeri Apuvälinekeskus

Haemme osastonsihteeriä HUS Apuvälinekeskukseen 1.1.2026 alkaen.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) Apuvälinekeskus on osa HUS Sisätaudit ja kuntoutus tulosyksikköä ja palvelee koko HUS aluetta mm. vaativan erityistason apuvälinearvioissa ja apuvälineiden huoltotöissä (sähköiset liikkumisen apuvälineet, lasten kierrätettävät apuvälineet sekä Tietoteekin kommunikoinnin apuvälineet). HUS Apuvälinekeskus vastaa myös Keusoten sekä Länsi-Uudellamaalla Espoon, Raaseporin, Hangon ja Inkoon alueen apuvälineisiin liittyvistä asiantuntijapalveluista ja apuvälinelogistiikasta ja lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineiden maksusitoumuksista.

Osastonsihteerin työt ovat monipuoliset ja haastavat ja eroavat hieman tavallisen vuodeosaston tai poliklinikan työstä. Tehtäviin kuuluu apuvälinetoiminnan asiakaspalveluun sekä apuvälineiden hallinointiin liittyvät tehtävät sekä yleiset toimistotyöt.

Työ sisältää mm. lähetteiden käsittelyä, ajanvarauksia, laskujen asiatarkastuksia jne. Pääasiallinen työ liittyy asiakaspalveluun ja apuvälineprosessiin, jossa apuvälineiden elinkaaren hallinta keskeistä. Asiakkaita otetaan vastaan klo 8–16 (lähetepoliklinikka) ja puhelinpalvelu on neljä tuntia päivässä. Osastonsihteerin työnkuvaan kuuluu myös huollon osastonsihteerin tehtävät, kuten esim. puhelintyö ja huoltotöiden allokointia.

Asiakkaat koostuvat lapsista ja niiden perheistä, nuorista, aikuisista ja iäkkäistä. HUS Apuvälinekeskukseen kuuluu monia ammattiryhmiä, kuten fysioterapeutteja, toimintaterapeutteja, apuvälineteknikkoja, hankintasihteereitä, osastonsihteereitä, erikoisammattimiehiä, ompelia, apuvälinehuoltajia, puheterapeutteja ja AAC-ohjaaja. Apuvälineiden maahantuojat ovat tärkeitä yhteistyökumppaneita meille.

Työtehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, kykyä moniammatilliseen yhteistyöhön sekä itsenäiseen työskentelyyn ja kehittävään työnotteeseen: olet innokas oppimaan uutta, mutta myös tuomaan omia ajatuksiasi työyhteisöömme. Arvostamme aikaisempaa kokemusta osastonsihteerin työstä ja kykyä työskennellä palvelua vaativissa ja muuttuvissa tilanteissa. Yksikössämme asioidaan myös ruotsin ja englannin kielellä, jolloin perusasiakaspalvelun tulisi sujua myös näillä kielillä. Kokemus HUS-potilastietojärjestelmien käytöstä on eduksi (Effector, Apotti).

Tehtäväkohtainen palkka on 2665 €/kk ja mahdolliset kokemus- ja muut lisät.

Hae meille hakuajan loppuun mennessä. HUSissa olet osa vaikuttavinta hoitoa.

Tehtävän kelpoisuusehdot

Soveltuva toisen asteen koulutus ja soveltuva kokemus.

Edellytämme asiakas- ja potilastiloissa työskentelevältä tartuntatautilain mukaista rokotussuojaa, ja terveydenhuollon toimintayksiköissä työskentelevältä terveydentilan selvitystä keuhkotuberkuloosista.

Yhteystiedot

Lisätietoa antaa osastonhoitaja Kasper Floman 050 427 1502 tai johtaja Kaija Jokela 040 732 5767. Parhaiten saa kiinni arkisin klo 12–13.

Työsuhde:Työsuhde
Työ alkaa:Sopimuksen mukaan
Palkka:Kiinteä palkka
Paikkoja:1
Lähde: Työmarkkinatori

Osaamisalue: