Inkoon kunta

Henkilöstöpäällikkö

  • Sijainti Inkoo
  • Julkaistu 11.12.2025, 15:19
  • Haku päättyy 02.01.2026, 12:00
  • 02.01.2026, 12:00

Henkilöstöpäällikkö

Haluatko työskennellä merenläheisessä, dynaamisessa ja hyvinvoivassa kunnassa vain puolen tunnin ajomatkan päässä pääkaupunkiseudulta? Liity osaavaan ja motivoituneeseen joukkoomme työskentelemään Iloisen Inkoon hyväksi.

Suurten mahdollisuuksien pieni kunta hakee nyt

HENKILÖSTÖPÄÄLLIKKÖÄ,

ajalle 1.3.2026-31.12.2026

Inkoon tunnusmerkkejä ovat kimalteleva meri, vehreät lehdot ja rikas kulttuurihistoria. Kunnassa on noin 5 400 asukasta ja kunnan palveluksessa on noin 160 henkilöä eri aloilla.

Henkilöstöpäällikkö johtaa kunnan HR-toimintaa ja kehittää itsenäisesti henkilöstöhallinnon ydinprosesseja. Näitä ydinprosesseja ovat erilaiset henkilöstö- ja rekrytointiasiat, henkilöstön työhyvinvointia ja työssä jaksamista edistävät tukitoimet, työsuojeluasiat sekä yhteistyö luottamushenkilöiden ja ammattiyhdistysten edustajien kanssa. Henkilöstöpäällikkö on avainasemassa hyvän työpaikkakulttuurin edistäjänä, ja hän varmistaa, että yhdenvertainen kohtaaminen toteutuu kunnassamme aina jatkossakin.

Henkilöstöpäällikkö vastaa ulkoistetuista työterveyspalveluista ja palkanlaskentapalveluista.
Henkilöstöpäällikkö työskentelee kunnan keskushallinnossa ja on kunnan johtoryhmän jäsen.

Mitä me tarjoamme?
Henkilöstöpäällikön tehtävä on monipuolinen, itsenäinen ja kehittävä.
Kunta työnantajana tarjoaa paikan hyvän yhteishengen omaavassa, osaavassa ja energisessä tiimissä, hyvät työkalut sekä mahdollisuudet etätyöskentelyyn. Suhtaudumme myönteisesti koulutukseen, joka antaa tukea työskentelyyn ja edistää henkilökohtaista kehitystä. Monipuoliset työterveyshuollon palvelut ja vuosittainen ePassi-etu tukee henkilökohtaista työhyvinvointia.

Kuka sinä olet?
Henkilöstöpäällikön tehtävänä on johtaa ja kehittää HR-toimintaa, ja tässä annamme erittäin suurta painoarvoa persoonallisuudelle, työasenteelle ja sitoutumiselle henkilöstöasioihin.
Toivomme, että työskentelet strategisesti ja tavoitteellisesti kunnan tulevien henkilöstöasioiden parissa, olet aktiivinen ja luova, ja omaat kyvyn pohtia sekä kokonaisuuksia että yksityiskohtia. Olet havainnoiva ja yhteistyökykyinen sekä organisaation sisällä että ulkoisesti. Sinulla tulee olla hyvät valmiudet viestiä sekä suullisesti ja kirjallisesti.

Viran kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto ja kokemus henkilöstöhallinnosta. Kielitaitovaatimuksena on vähintään erinomainen kielitaito yhdessä ja hyvä kielitaito toisessa kotimaisessa kielessä. Kuntamme on kaksikielinen ja pääkielenä on ruotsi, joten viranhaltija saa päivittäin toimia molemmilla kotimaisilla kielillä.
Viran menestyksellinen hoitaminen edellyttää julkishallinnon tuntemusta ja johtamiskokemusta.

Virka on määräaikainen ja se täytetään 1.3.2026 tai sopimuksen mukaan. Virassa noudatetaan viiden kuukauden koeaikaa. Valitun tulee toimittaa hyväksyttävä lausunto terveydentilastaan kuukauden kuluessa viran aloittamisesta . Viran kokonaispalkka on 5526,36 euroa kuukaudessa.

Lisätietoja tehtävästä antaa hallintojohtaja Johan Nilsson, 044 512 0288 ja kunnanjohtaja Robert Nyman, 040 149 3762.

Odotamme hakemustasi! Viimeinen hakupäivä on 2.1.2026 klo 12:00. Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi Kuntarekryn kautta (www.kuntarekry.fi). Pyrimme pitämään alustavat haastattelut viikoilla 3 ja 4.

Työsuhde:Virkasuhde
Työ alkaa:Alkaen 01.03.2026
Palkka:Kiinteä palkka 5526,36e
Työskentelyaika:Päivätyö
Paikkoja:1
Hakuohjeet:Hallintojohtaja Johan Nilsson, 044 512 0288, johan.nilsson@inga.fi
Lähde: Työmarkkinatori

Osaamisalue:

Inkoon kunta

Inkoo on 5 400 asukkaan kunta Uudellamaalla. Kesäisin suositun kuntamme asukasmäärä moninkertaistuu. Kunta on kaksikielinen ja tarjoaa kattavan palveluverkoston – keskellä luontoa, lähellä kaikkea.