Hallintoassistentti, Yleishallinnon tuki
- Sijainti Helsinki
Julkaistu 28.11.2025, 9:45 - Haku päättyy 12.12.2025, 15:00
Hallintoassistentti, Yleishallinnon tuki
Työskenteletkö mielelläsi monipuolisten hallinnollisten tehtävien parissa?
Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan Yleishallinnon tuen tiimi 12 hakee hallintoassistenttia toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Työsuhde alkaa 4.2.2026 tai sopimuksen mukaan.
Yleishallinnon tuki tuottaa sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan hallinnolliset johdon assistenttipalvelut ylimmälle johdolle ja yleisassistenttipalvelut sekä henkilöstö-, talous- ja tietohallintoon liittyvät assistenttipalvelut. Yleishallinnon tuessa tehtävä työ on hallinnollista asiakaspalvelutyötä, jossa palvelua annetaan kaikille toimialan palvelukokonaisuuksille. Yleishallinnon tuki yksikkönä on työntekijämäärältään suuri, jossa onnistut osana kollegiaalista työyhteisöä. Palvelu tuotetaan sisäisenä ostopalveluna. Hallinnollisena esihenkilönä toimii tiimin tiimipäällikkö.
Yleishallinnon tuen tiimissä 12 työskentelee tällä hetkellä yhteensä 17 hallintoassistenttia. Nyt avoinna oleva hallintoassistentin tehtävä sijoittuu pientiimiin, jossa työskentelee viisi hallintoassistenttia. Pientiimi antaa assistenttipalvelua pelastuslaitoksen johdolle, esihenkilöille ja henkilöstölle. Työpiste sijaitsee Keskuspelastusasemalla osoitteessa Agricolankatu 15 A, 00530 Helsinki.
Työtehtävät sisältävät monipuolisia ja laaja-alaisia hallinnollisia yksikön työntekijöiden työtä tukevia työtehtäviä, kuten henkilöstö-, talous- ja yleishallinnollisia tehtäviä, mm. kokoussihteerinä toimimista, erilaisten tilaisuuksien, tapahtumien, vierailuiden, matkojen sekä koulutus- ja kehittämispäivien järjestelyjä, tilausten valmistelua ja ostolaskujen käsittelyä, koulutusten hallinnointia, käyttöoikeuksien hakemista, kaupungin SharePoint-sivuston päivittämistä ja tilastointi- ja raportointityötä. Tässä tehtävässä korostuu Helsingin kaupungin asianhallintajärjestelmän Ahjon käyttö.
Työtehtävien hoitamisessa käytetään pääasiallisesti Microsoft Office-ohjelmien lisäksi useita eri Helsingin kaupungilla käytössä olevia tietojärjestelmiä kuten Ahjo, P2P, Onni, Cloudia, Bosti ja Valtti.
Haastattelemme jo hakuaikana, aloitamme haastattelut viikolla 49.
Tarjoamme Sinulle mielenkiintoisen ja vaihtelevan työn lisäksi laajat koulutus- ja kehittymismahdollisuudet. Kaupungin työntekijänä voit hakea vuokra-asuntoa Auroranlinnalta, jonka asunnot ovat markkinatasoa edullisempia ja työntekijöidemme asuntohakemukset etusijalla.
Koska elämä ei ole pelkkää työtä, meillä huolehditaan myös työn ja vapaa-ajan tasapainosta. Saat käyttöösi Epassi Flex -kokonaisuuden sisältäen liikunta-, kulttuuri-, työmatka- ja hyvinvointiedut. Lisäksi käytettävissäsi on lounasetu. Saat käyttöösi henkilöstöetuna myös kaupunkipyörän ja voit halutessasi vierailla kaupungin työntekijöiden omalla virkistyssaarella.
Varauduthan ottamaan haastatteluun mukaan henkilöllisyystodistuksen sekä työ- ja tutkintotodistukset.
Kelpoisuusehto:
Soveltuva korkeakoulututkinto (esim. tradenomi) tai vastaava aikaisempi opistotasoinen tutkinto tai soveltuva ammatillinen tutkinto, esim. merkonomi tai muu soveltuva koulutus.
Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito.
Valitun henkilön tulee antaa suostumus turvallisuusselvityslain (726/2014) mukaisen henkilöturvallisuusselvityksen tekemiseen.
Lisäksi edellytämme:
– itsenäistä ja oma-aloitteista työotetta
– hyvää paineensieto- ja organisointikykyä
– hyvää asiakaspalveluasennetta
– useiden asiakokonaisuuksien samanaikaista hallintaa
– kykyä toimia sujuvasti moninaisissa vuorovaikutustilanteissa
– useiden eri tietojärjestelmien hallintaa ja hyvää tietoteknistä osaamista
Luemme eduksi:
Kokemuksen henkilöstö-, talous-, ja yleishallinnon toimistotehtävistä, Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan organisaation tuntemuksen ja kokemuksen Ahjo-järjestelmän käytöstä.
Helsingin kaupunki
Tuotamme hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta helsinkiläisille vahvalla osaamisella ja yhteistyöllä. Olemme yksi Suomen suurimmista sote- ja pelastuspalveluiden järjestäjistä, ja meillä työskentelee yli 15 000 aitojen tekojen ja kohtaamisten ammattilaista.
Haluamme olla helsinkiläisten apuna ja tukena eri elämänvaiheissa. Teemme merkityksellistä työtä tarjoamalla yhdenvertaiset ja laadukkaat hyvinvointia ja terveyttä tukevat palvelut. Palvelemme pääkaupunkia ehkäisemällä onnettomuuksia, pelastamalla ihmisiä, omaisuutta ja ympäristöä sekä suojelemalla ja ohjeistamalla väestöä erilaisissa hätä- ja poikkeustilanteissa.
Tähtäämme ensiluokkaiseen henkilöstökokemukseen, ja tavoitteenamme on henkilöstön työhyvinvoinnin ja viihtyvyyden varmistaminen. Työntekijöidemme mukaan vahvuuksiamme ovat monipuoliset työtehtävät, hyvä työilmapiiri ja mahdollisuus jatkuvaan oppimiseen sekä oman työn kehittämiseen. Esihenkilötyötä tukemalla edistämme jokaisen työntekijämme menestymistä työssään.
Seuraa meitä somessa @sotehelsinki ja @stadinbrankkari.
