Rafla Rekry on vuonna 2013 toimintansa aloittanut henkilöstöpalvelu, joka välittää ravintola-alan työntekijöitä niitä tarvitseville yrityksille. Työntekijöitä rekrytoidaan joka puolelle Suomea niin vakituisiin kuin osa-aikaisiinkin työsuhteisiin, jolloin myös rekrytointiprosessin on sujuttava mallikkaasti hakijakokemus huomioiden. Rafla Rekryn hakijamäärä on viisinkertaistanut LAURA-rekrytointijärjestelmän käyttöönoton myötä.
Alkutilanne, valinta ja rekrytointijärjestelmän käyttöönotto
Rafla Rekryllä ei ollut aiemmin käytössä mitään rekrytointijärjestelmää. Hakemukset saapuivat sähköpostitse, jolloin hakemusten käsittely oli työlästä ja kaikille hakijoille tuli viestiä erikseen. Myös kaikki avoimet haut jouduttiin avaamaan moneen paikkaan erikseen. Tämä hidasti rekrytointeja ja vei arvokasta aikaa. Tarvittiin uusi ja tehokkaampi tapa hoitaa rekrytointeja.
— ”LAURA-järjestelmän hinta-laatu suhde oli kohdillaan, järjestelmän helppokäyttöisyys ja kotimaisuus vaikuttivat siihen, että valitsimme sen. Halusimme parantaa prosessiemme tehokkuutta, ja LAURA vaikutti juuri siihen sopivalta ratkaisulta,” kertoo Rafla Rekryn henkilöstöpäällikkö Sini Sorvaniemi.
LAURA-rekrytointijärjestelmän käyttöönotto sujui vaivattomasti kesällä 2022. Kaikki tarvittavat asetukset, lomakkeet ja brändi-ilme saatiin nopeasti kuntoon. Käyttöönotto ei edellyttänyt Rafla Rekryltä mitään erityistä teknistä osaamista, vaan se sujui nopeasti ja helposti LAURAn tiimin tuella.
— ”Järjestelmää oli helppo käyttää alusta asti, ja saimme hyvän perehdytyksen sen käyttöön sekä jatkuvan tuen tarvittaessa. LAURAn puolelta oltu muutenkin oma-aloitteisesti yhteydessä meihin, kyselty käyttökokemuksia ja tarjottu apua pyytämättäkin.” kehuu Sini Sorvaniemi.
LAURA-rekrytointijärjestelmän vaikutus hakijamäärään ja rekrytoinneissa onnistumiseen
LAURA on tukenut Rafla Rekryä monin tavoin rekrytoinneissa ja rekrytointiprosessien hallinnassa. Henkilöstöpäällikkö Sini Sorvaniemi kertoo: ”Otimme järjestelmän käyttöön kesällä 2022 ja vaikka hakemuksia tuli hyvin jo tuolloin, niin hakijamäärä on viisinkertaistunut vuonna 2023. Kasvu on ollut merkittävää, ja LAURA on ollut avainasemassa tässä.”
Hakijamäärän kasvun lisäksi LAURA on auttanut Rafla Rekryä myös merkittävästi rekrytointiprosessien tehostamisessa ja rekrytointien onnistumisessa.
— ”Haut saa nopeasti käyntiin, kun valmiit hakupohjat on luotu ja ilmoitukset saa helposti jaettua eri kanaviin yhdellä napin painalluksella LAURAn ilmoitusintegraation avulla. Jos tiedossa on vaativampia tehtäviä tai hakuja, onnistuu myös lisänäkyvyyden ostaminen LAURAsta helposti. Tämä säästää merkittävästi meidän tiimin aikaa ja voimme keskittyä muihin asioihin.”, kertoo Sorvaniemi.
Kasvanut hakijamäärä edellyttää myös sujuvaa hakemusten käsittelyä.
— ”Hakemukset löytyvät helposti oikeiden hakujen alta, ja niitä on helppo käsitellä sekä viestiä suoraan järjestelmästä hakijoille. GDPR:stä ei tarvitse huolehtia, koska järjestelmä hoitaa tämän puolestamme. Lisäksi järjestelmä tarjoaa tärkeää dataa ja sopivan määrän raportteja, jotka auttavat johdolle tiedottamisessa ja rekrytointiprosessien kehittämisessä.”, jatkaa Sorvaniemi.
Myös asiakaspalvelu ja yhteydenpito ansaitsee kiitosta.
— ”Ongelmia ei juurikaan ole ollut matkan varrella ja mieltä askarruttaviin kysymyksiin on aina saanut helposti ja nopeasti apua omalta LAURA-järjestelmän yhteyshenkilöltämme. Olemme saaneet myös hyviä vinkkejä hakemusten kirjoittamiseen sekä avainsanojen käyttöön, jotka auttavat hakujemme näkyvyydessä.”, kehuu Sorvaniemi
— ”Oman kokemukseni perusteella voin hyvinkin suositella LAURA-rekrytointijärjestelmän käyttöä myös muille henkilöstöpalvelualan työnantajille. LAURA on auttanut meitä kasvattamaan hakijamäärää ja tehostamaan rekrytointiprosessejamme merkittävästi. LAURA on osoittautunut luotettavaksi kumppaniksi rekrytointiin.”, kiteyttää Sorvaniemi lopuksi.
Otimme järjestelmän käyttöön kesällä 2022 ja vaikka hakemuksia tuli hyvin jo tuolloin, niin hakijamäärä on viisinkertaistunut vuonna 2023. Kasvu on ollut merkittävää, ja LAURA on ollut avainasemassa tässä.
Sini Sorvaniemi, Rafla Rekryn henkilöstöpäällikkö
Rafla Rekry – palvelua ammattitaidolla ja suurella sydämellä
Rafla Rekry on tarjonnut luotettavia henkilöstöpalveluita jo vuodesta 2013 alkaen. He ovat ylpeitä asiakasyrityksiensä tyytyväisyydestä ja pitkäaikaisesta yhteistyöstä. Pancho Villa -ravintoloiden franchising-ketju on yksi esimerkki asiakkaista, jotka ovat käyttäneet Rafla Rekryn henkilöstöpalveluita tyytyväisinä jo pitkään. Rafla Rekry palvelee asiakkaitaan ja työntekijöitään suurella ammattitaidolla ja sydämellä. He huomioivat asiakasyritysten ja työntekijöiden tarpeet yksilöllisesti, tarjoten monipuolisia työmahdollisuuksia. Rafla Rekry on turvallinen työpaikka, jossa työntekijöistä huolehditaan.