Loistava rekrytointistrategia ja kohdistettu rekrytointimarkkinointi auttavat Vantaan kaupunkia menestymään rekrytoinnissa.

Loistava rekrytointistrategia ja kohdistettu rekrytointimarkkinointi auttavat Vantaan kaupunkia menestymään rekrytoinnissa

Carolina Simberg Asiakastarinat

Vantaan kaupungin tehokas rekrytointistrategia ja positiiviset tulokset rekrytoinneissa ovat ansainneet huomiota. Kaupunki on tunnettu, paitsi dynaamisen kaupunkielämänsä ja monipuolisen palvelutarjontansa, myös houkuttelevana työnantajana. Vantaan kaupunki on onnistunut osoittamaan, että se ei ole pelkästään hyvin johdettu organisaatio, vaan myös mukava työpaikka, jossa työntekijöillä on mahdollisuus menestyä ja kehittyä. Lue lisää, miten Lauran tarjoamat rekrytointimarkkinoinnin ratkaisut ovat houkutelleet uusia osaajia organisaatioon.

Hyvin suunniteltu rekrytointistrategia tuottaa tuloksia

Yksi keskeinen tekijä Vantaan kaupungin menestyksekkäässä rekrytoinnissa on ollut yhteistyö Lauran kanssa ja loistava rekrytointistrategia. Laura.fi on osoittautunut tehokkaaksi kanavaksi, jossa kaupunki on julkaissut rekrytointi-ilmoituksiaan. Laura.fi tarjoaa kattavan alustan, joka tavoittaa laajan hakijakunnan ja helpottaa rekrytointiprosessia.

Vantaan kaupunki on käyttänyt myös Lauran palveluja kohdennetun rekrytointimainonnan toteuttamisessa mm. sosiaalisessa mediassa. Tämä rekrytointistrategia tuotti erinomaisia tuloksia mm. kun Vantaan kaupungille haettiin projektikoordinaattoria Get Work -hankkeeseen. Mainokset tavoittivat juuri ne henkilöt, joita kaupunki halusi tavoittaa saadakseen parhaat hakijat avoimeen rekrytointiin. Kohdennettu markkinointi mahdollisti mainosten näyttämisen juuri niille henkilöille, joita haluttiin tavoittaa. Kampanja loi positiivisen kuvan Vantaan kaupungista ja houkutteli päteviä hakijoita. Vaikka hakijoiden määrä oli suuri, myös potentiaalisten hakijoiden osuus oli merkittävä.

Henkilöstöasiantuntija Heidi Miettinen Vantaan kaupungilta kehuu yhteistyötä: ”Olemme erittäin tyytyväisiä Lauran palvelujen tuloksiin. Saimme paljon laadukkaita hakemuksia, ja kampanjan kautta löytyi tehtävään oikea henkilö”.

Kohdennettu rekrytointikampanja tuo parhaimmillaan rekrytoijalle tavallista enemmän laadukkaita hakemuksia täytettävään tehtävään. Sen avulla voidaan tavoittaa osaajat tarkasti.  Kampanjaa ja sen tuloksia seurataan kampanjan ajan, jotta asiakas saa parhaan mahdollisen tuloksen.

Henkilökohtainen palvelu Lauran myyjän kanssa on sujunut erittäin helposti. Laitamme vain yhden lyhyen sähköpostin, että kaipaamme TEHO-kampanjan rekrytoinnille, ja prosessi lähtee käyntiin. Suosittelen kohdennettua rekrytointimarkkinointia Lauran kautta muillekin”, Miettinen kiittelee. TEHO-kampanja onkin nimensä mukaan tehokas tapa tavoittaa juuri oikea kohderyhmä.

Kokonaisuudessaan Vantaan kaupungin rekrytointistrategia osoittaa, että hyvin suunniteltuna ja toteutettuna se voi tuottaa erinomaisia tuloksia. Yhteistyö Lauran kanssa on ollut menestyksellistä, asiakaslähtöistä ja henkilökohtaista. Kaupunki aikoo jatkaa tätä yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

Kohdennettu rekrytointimarkkinointi Lauran avulla kohottaa työnantajamielikuvaa

Kampanja oli osa Vantaan kaupungin rekrytointistrategiaa, joka tuo esille avointa ja rohkeaa työkulttuuria. Työntekijöille tarjotaan mahdollisuus olla oma itsensä ja tuoda omat ideat esiin. Kaupunki korostaa myös oppimista virheistä ja yhteistyötä asiantuntijoiden kanssa.

Vantaan kaupunki on sitoutunut työntekijöidensä hyvinvointiin ja kehittymiseen. Työilmapiiri on avoin ja kannustava, ja kaupunki tarjoaa monia mahdollisuuksia koulutukseen ja urakehitykseen. Lisäksi Vantaa panostaa työntekijöidensä terveyteen ja liikuntaan tarjoamalla erilaisia hyvinvointiohjelmia ja joustavia työaikajärjestelyjä.

Vantaa on rento ja rohkea. Meille saa tulla töihin juuri sellaisena kuin on. Tänne on aidosti ihmiset tervetulleita!”, Miettinen kertoo ylpeänä.

Vantaan kaupunki on onnistunut välittämään rennon ja rohkean ilmapiirinsä myös markkinointikampanjoissaan, kuten rekrytointimarkkinoinnissa ja sosiaalisen median vaikuttajayhteistöissä. Tämä on saanut aikaan positiivisen vaikutelman kaupungista työpaikkana. Työnantajamielikuvan voimaa rekrytoinnissa ei koskaan kannata aliarvioida, ja sen luominen on pitkäjänteistä työtä, jossa kohdennettu rekrytointimarkkinointi voi olla keskeisessä roolissa. Lauran avulla toteutettu kampanja on ollut osa kaupungin menestyksekästä rekrytointistrategiaa, joka jatkaa houkuttelevien työmahdollisuuksien tarjoamista tulevaisuudessa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä Lauran palvelujen tuloksiin. Saimme paljon laadukkaita hakemuksia, ja kampanjan kautta löytyi tehtävään oikea henkilö”

– Heidi Miettinen, henkilöstöasiantuntija, Vantaan kaupunki

Tutustu lisää rekrytointimarkkinoinnin ratkaisuihimme ja ota kohdennettu rekrytointimarkkinointi osaksi teidänkin yrityksenne rekrytointistrategiaa.