Voiko hakijaviestintä olla samalla oikea-aikaista ja vaivatonta?

Kalle Ketonen Hakijaviestintä, Rekrytointi

Moderni työnhakija haluaa ajantasaista tietoa omasta etenemisestään rekrytointiprosessissa. Viestinnästä muodostuu helposti työlästä, jos sitä tekee manuaalisesti ja muistinvaraisesti. Laura Rekrytointijärjestelmän fiksu automatiikka tekee hakijaviestinnästä joustavaa, oikea-aikaista ja vaivatonta.

Käyttöesimerkki:

  • Vaihe 1: Hakija on saanut automaattisen kiitosviestin. Tiedonjano alkaa kasvaa ja hakijaa kutkuttaa tietää, milloin joku lukee hakemuksen.
  • Vaihe 2: Rekrytoija alkaa käsitellä hakemusta ja vaihtaa tilaksi ”Käsittelyssä”. Laura Rekrytointijärjestelmä ehdottaa ”Hakemuksesi on otettu käsittelyyn”-viestin lähettämistä.
  • Vaihe 3: Rekryoija päättää kutsua hakijan haastatteluun ja vaihtaa statukseksi ”Kutsutaan haastatteluun”. Laura Rekrytointijärjestelmä ehdottaa haastattelukutsun lähettämistä.
  • …ja niin edelleen. Työnantaja voi ohjelmoida prosessiin sellaiset automaattiviestit kuin haluaa.

Fiksu ja joustava automatiikka hakijaviestinnässä arvostaa käyttäjän valintaa

Automatiikka on parhaimmillaan silloin, kun se helpottaa omaa työtä ja kun käyttäjällä on kattavat ohjakset ja valta sen käyttöön. Siksi käyttäjä tekee lopullisen valinnan viestin lähetyksestä. Viestin lähetys onnistuu helposti nappia painamalla, ja viestiä voi muokata ennen lähetystä. Viestin voi myös jättää lähettämättä esim. jos viestit on tarkoitus lähettää myöhemmin keskitetysti. Pääkäyttäjä voi ”ohjelmoida” hakijaviestit itse juuri niihin prosessin vaiheisiin, joissa automatiikka palvelee fiksulla tavalla.

Hakijaviestintä voi siis olla samalla oikea-aikaista ja vaivatonta. Haluatko kuulla lisää, miten Laura Rekrytointijärjestelmä voisi palvella teidän hakijaviestintää?

Pyydä esittely