Työhaastattelujen järjestäminen pitää sisällään yllättävän monta työvaihetta ja tekijää. Vastuunjako, aikataulutus ja valmistautuminen kannattaakin tehdä hyvissä ajoin ennen haastatteluita. Haastattelutilanteessa on myös hyvä olla skarppina, sillä se toimii näytön paikkana
Ehdokasesittely sujuvoittaa rekrytointitoimeksiantoja
Monen rekrytointitoimeksiantoihin ja työnvälitystoimintaan erikoistuneen yrityksen palveluihin sisältyy potentiaalisten ehdokkaiden esittely rekrytoinnin toimeksiantajalle. Ehdokasesittely pitää sisällään ehdokkaat, joilla on parhaat edellytykset onnistua työtehtävässä. Valikoidut ehdokkaat esitellään toimeksiantajalle sekä otetaan vastaan
Rekrytoinnin hakijalistat hyötykäyttöön LAURA™-palvelussa
Lähes jokaiseen rekrytointiprosessiin sisältyy hakemusten käsittelyä. Karsintavaiheessa osa hakijoista putoaa pois ja osan kanssa jatketaan. Rekrytoinnin hakijalistat ovat luontevia hakemusten käsittelyyn, mutta sen lisäksi hakijalistoja voi hyödyntää LAURA™-palvelussa monella muullakin
Osaajien etsiminen oman hakijakannan ulkopuolelta onnistuu sekin LAURA™n kautta
Rekrytoinnin tärkein tehtävä on taata oikeiden ihmisten löytäminen oikeisiin tehtäviin. Onnistuneeseen rekrytointiin tarvitaan tehokas ja ammattimainen rekrytointiprosessi, työnantajakuvan markkinointia, huolellisesti laadittu työpaikkailmoitus, tarkoituksenmukainen hakemuslomake sekä oikea-aikaista hakijaviestintää. Tarkasti suunniteltu rekrytointiprosessi
Järjestelmällisyys auttaa menestymään työhaastatteluissa – case Kiilto
Yksi rekrytoinnin tärkeimmistä vaiheista on työhaastattelu, jossa työnantaja ja työnhakija pääsevät tutustumaan toisiinsa. Hyvä suunnittelu, jämpti aikataulutus ja selkeä vastuunjako ovat avaintekijöitä rekrytointien ja haastattelujen onnistumisessa. Jouhevasti etenevästä rekrytoinnista heijastuu
Anonyymi rekrytointi auttaa löytämään parhaat osaajat
Tämä artikkeli on julkaistu alunperin Content House Oy:n tuottamassa Helsingin Sanomien Työelämä 5/2021 liitteessä.Teksti: Pi MäkiläKuva: Outi Neuvonen Anonyymin rekrytoinnin tulokset puhuvat puolestaan. Digitaalisen rekrytoinnin asiantuntija LAURA Rekrytointi Oy haluaa
Parhaat työkalut, joilla saat rekrytointeihin ylivertaisen osumatarkkuuden – LAURA™, Rekrytointi.com ja tekoälypohjainen suosittelu
Kun käytössäsi olevat työkalut toimivat hyvin yhteen, on rekrytointi huomattavasti helpompaa. LAURA™-palvelun lisäksi tarjoamme rekrytointiavuksesi Rekrytointi.com -työpaikkasivuston ja Rekrytointi.com Osaajapankin, jotka molemmat on suunniteltu helpottamaan työnhakijan ja rekrytoijan kohtaamista. Rekrytointi.comin
Työpaikkailmoitus markkinoi työnantajakuvaa
Työpaikkailmoitus on tärkeä työnantajakuvan viestikapula. Työnantajakuvan markkinointi on parhaimmillaan sitä, että se edistää positiivista kuvaa työnantajasta. Harva ulkopuolinen työnhakija kuitenkaan tietää, millainen organisaatio oikeasti on työnantajana, jos sitä ei kerrota
Jokainen rekrytointi on myös kampanja työnantajakuvan puolesta
Työnantajakuva on jokaisen henkilökohtainen mielikuva organisaatiosta työnantajana. Menestyäkseen organisaation täytyy kehittää ja markkinoida työnantajakuvaansa, koska työnantajakuvan avulla yritys voi erottua muista ja houkutella parhaat hakijat. Työnantajakuvan rakentaminen ei kuitenkaan ole
Helppo vahvistus vähentää virheellisiä sähköpostiosoitteita hakemuksissa
Nykypäivän viestintäkanavat kuten sosiaalinen media ja pikaviestimet ovat ottaneet jalansijaa myös hakijaviestinnässä. Sähköposti on kuitenkin tärkeä hakijaviestinnän muoto nykypäivänäkin. Merkittävät rekrytoinnin etenemiseen liittyvät tapahtumat viestitään hakijoille pääsääntöisesti sähköpostilla. Sähköpostitse tapahtuvaan