Asiakas on aina oikeassa

LAURA™ problem solution

Tämän ”klisheen” kuulee nykypäivänä kovin usein asiakaspalvelijoiden suusta. Samaan hengenvetoon lasketaan ilmoille pieni ivaileva virne, kuulostaako tutulle ;)?

Olemme kehittäneet LAURA™ -rekrytointijärjestelmää asiakaslähtöisesti vuodesta 2001. Asiakaslähtöisyys tässä kontekstissa tarkoittaa sitä, että suurin osa nyt 13 vuoden aikana rakennetuista toiminnallisuuksista on saanut kipinän asiakkaan aloitteesta. Sanoisin, että meillä on aidosti asiakaslähtöinen kehitysfilosofia. Emme siis tee toiminnallisuuksia olettaen, että niitä joku joskus tarvitsee, koska joku on niin tuote-elinkaaren konseptipalaverissa (niin, missä?!) keksinyt.

Teimme tammikuussa kyselyn LAURA-asiakkaillemme liittyen asiakastyytyväisyyteen. Iloksemme saimme todeta, että yli 90 % kaikista vastaajista (73 vastaajaa) oli joko erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä siihen, miten heidän muutostarpeisiinsa oltiin vastattu. Imartelevaa oli myös huomata, että 89 % vastaajista ilmoitti olevansa erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä saamaansa asiantuntijapalveluun. Tämä antaa meille konkretiaa siihen, että olemme todella onnistuneet kehitysfilosofiassamme. Lisää statistiikkaa tästä kyselystä luvassa lähiviikkoina.

Jotta tämä ei menisi ihan itseään selkääntaputteluksi, niin kaivan pienen pihvin esille tähän postiin: rekrytoinnin menestysmittarit ja tilanneseuranta! Olemme kehittäneet LAURA:aan ns. kojelaudan tai aloitussivun niin kuin sitä ”virallisesti” kutsutaan. Tuohon aloitussivulle on mahdollista tuoda erilaisia graafeja, diagrammeja, indikaattoreita, listoja ynnä muita ”vimpaimia”, joilla voidaan seurata rekrytointien kokonaistilannetta heti kirjautumisen jälkeen. Heitän ilmoille viisi satunnaisesti valittua rekrytoinnin menestysmittaria, ja toivon, että teillä HR-asiantuntijoina olisi aikaa ja halua heittää palloa takaisin omasta perspektiivistä.

Rekrytoinnin menestysmittareita:
– hakemuksia per haku (selviö)
– hakemuksia tietyllä aikavälillä (viikossa, kuukaudessa…)
– hakusuhde (hakemusten määrä suhteutettuna ilmoituksen lukukertoihin)
– rekrytoinnin läpimenoaika
– keskimääräinen hakuaika

Menestyksekästä takatalven odottelua!


Riku Malkki
Riku Malkki

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *