Ajankohtaista


Haussa positiivinen työnhakijakokemus

Haussa positiivinen työnhakijakokemus

Myönteinen työnhakijakokemus on asia, jonka jakamisesta sosiaalisessa mediassa voi tuntea ylpeyttä. Aivan järisyttävän hyvä tarina leviää lumipalloefektin tavoin. Työnantaja voi edistää myönteisen työnhakijakokemuksen syntymistä monin tavoin. LAURA™ kertoo viisi vinkkiä, joilla voit myötävaikuttaa positiiviseen työnhakijakokemukseen rekrytoinnissa. Lataa opas tästä.



Katso YT-webinaari!

YT-tilanne on perinteisesti kaikin puolin rasittava ja kuormittava. Työnantaja on tiukan paikan edessä yhtä lailla kuin epävarmuudessa elävät työntekijänsä. Jotta YT-tilanne hoituisi kunnialla kotiin, mm. seuraavien peruspalikoiden tulee olla kohdallaan: YT -prosessin eri vaiheiden hallinta dokumentoidusti ja laadukkaasti Uudelleensijoitus- ja takaisinottovelvoitteiden lainmukaisen hoidon varmistaminen Työntekijöiden tasapuolinen kohtelu ja tehokas tiedonkulku prosessin aikana Hyvän työnantajakuvan ylläpito vaikeassa työllisyystilanteessa LAURA Rekrytointi Oy järjesti YT-prosessin sähköistämisestä ja sen...

Lue lisää


Arena Partners Oy 100%:ksi LAURA Rekrytointi Oy:n omistajaksi

Arena Partners Oy 100%:ksi LAURA Rekrytointi Oy:n omistajaksi

Arena Partners Oy on kasvattanut omistusosuuttaan LAURA Rekrytointi Oy:ssä ja on lunastanut pääomistaja Hannu Solanteelta ja muilta henkilöosakkailta LAURA Rekrytointi Oy:n kaikki osakkeet. LAURA Rekrytointi Oy:stä tulee Arena Partners Oy:n 100 %:sti omistama tytäryhtiö. Yhtiön operatiivinen toiminta jatkuu ennallaan. Arena Partners Oy tuli LAURA Rekrytointi Oy:n osaomistajaksi vuonna 2010. Arena Partners Oy:n toimitusjohtaja Tapio Moisio: ”Arena Partners Oy:llä oli nyt oikea ajankohta tarkastella omistustaan LAURA...

Lue lisää


Anonyymillä hakijavertailulla tasapuolisuutta rekrytointiin

Anonyymillä hakijavertailulla tasapuolisuutta rekrytointiin

Toukokuun 2015 alkupuolella uutisoitiin tapauksesta, jossa yritys kieltäytyi ottamasta vastaan työhakemusta sillä perusteella, ettei kyseiseen tehtävään oteta naisia (Aamulehti 5.5.2015). Menettely ei kuulu yrityksen toimintatapaan, ja lausunnon antaneelle työntekijälle annettiin varoitus (Aamulehti 6.5.2015).  Tapaus herättää pohtimaan, mikä johtaa työnhakijan syrjintään ja miten se voitaisiin estää? Avoimeen tehtävään pyritään toki valitsemaan pätevä ja sopiva henkilö. Rekrytointia tekee kuitenkin ihminen, jonka ajattelua ohjaavat hänen arvonsa, aiemmat kokemuksensa,...

Lue lisää


Helsingin Sanomat uutisoi rekrytointijärjestelmän hyödyistä

Helsingin Sanomat uutisoi rekrytointijärjestelmän hyödyistä

Helsingin Sanomat julkaisi sunnuntain lehdessä (24.5.2015) artikkelin Arvoisa robotti, jossa käytiin läpi rekrytointijärjestelmän hyötyjä rekrytointiprosessin läpiviemiseen. Artikkelissa asiantuntijana toimii LAURA Rekrytointi Oy:n toimittaman LAURA™-rekrytointijärjestelmän asiakkuusjohtaja Kaarlo Vennervirta. Hän muun muassa vertaa artikkelissa rekrytointijärjestelmän hakutoimintoja käytetyn auton myyntisivustoihin: ”Jos menee vaikka ostamaan käytettyä autoa myyntisivustolta, sieltä voi hakea tiettyä mallia, merkkiä ja hintaa. Samalla tavalla rekrytointijärjestelmällä voi seuloa eri tekijöillä yhtä aikaa. Kriteerit määritellään siinä vaiheessa,...

Lue lisää


Anonyymi hakijavertailu tuo lisäarvoa rekrytoijille ja työnhakijoille

Anonyymi hakijavertailu tuo lisäarvoa rekrytoijille ja työnhakijoille

Järvenpään kaupunki on ottanut LAURA™ -rekrytointijärjestelmässään käyttöön uuden ominaisuuden, jonka avulla rekrytoinnin hakijavertailu voidaan hoitaa anonyymisti. Kaupungin rekrytointipäällikkö Saku Tihveräinen uskoo anonyymin vertailun olevan muun muassa merkittävä etu työnantajamielikuvan luonnissa. Anonyymi hakijavertailu onnistuu LAURA™ssa helposti: Työpaikkaa luodessa klikataan haku anonyymiksi, jolloin rekrytoivat esimiehet eivät näe hakijoiden henkilötietoja, ennen kuin hakija hyväksytään prosessissa jatkoon ja status muutetaan järjestelmässä. Myös koko prosessin lokitiedot ovat helposti saatavilla. ”Anonyymin...

Lue lisää


Vaativat asiakkaat ovat parhaita asiakkaita

Vaativat asiakkaat ovat parhaita asiakkaita

Rekrytointijärjestelmäbisneksessä asiakkaalle harvoin kelpaa myyjän tarjoama ”valmis paketti”. Asiakas haluaa usein lisätä pakettiin jotain tai jättää jotain pois. Tai asiakas haluaa vaihtaa, muuttaa, muokata, parantaa, kehittää, siirtää… Toiveita on piitkä lista. Vaativat asiakkaat haastavat rekrytointijärjestelmää kehittymään ja meillä haasteet otetaan ilomielin vastaan. Otetaan esimerkkinä henkilöstöalan yritykset. Niille sähköinen rekrytointi on ydinliiketoimintaa. Erästä käyttäjää lainaten, rekrytointijärjestelmä on heidän ”tuotantovälineensä”. Käyttötavat ja tarpeet vaihtelevat suuresti. Osalla sähköinen...

Lue lisää


LAURA Rekrytointi Oy kumppaniksi Haka-käyttäjätunnistusjärjestelmään

LAURA Rekrytointi Oy kumppaniksi Haka-käyttäjätunnistusjärjestelmään

LAURA Rekrytointi Oy on liittynyt kumppaniksi Haka-käyttäjätunnistusjärjestelmään. Haka on Suomen käytetyin korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten käyttäjätunnistusjärjestelmä, jolla on noin 296 000 loppukäyttäjää. Haka perustuu luottamusverkostoon. Tieteen tietotekniikan keskuksen (CSC) kanssa tehty sopimus mahdollistaa sen, että LAURA Rekrytointi Oy voi jatkossa tarjota palveluitaan Haka-verkostossa tunnistetuille loppukäyttäjille. Käyttäjätunnistusjärjestelmän ansiosta yrityksen LAURA™-rekrytointijärjestelmää hyödyntävät korkeakoulujen urapalvelut voivat esimerkiksi rajata työpaikkojen hakemisen ja näyttämisen vain koulun opiskelijoille. Haka-käyttäjätunnistuksen idea on siinä,...

Lue lisää


LAURA™-päivä 2015 keräsi rekrytoinnin ammattilaiset yhteen

LAURA™-päivä 2015 keräsi rekrytoinnin ammattilaiset yhteen

Sähköisen rekrytoinnin LAURA™-päivään osallistui tänä vuonna lähes sata rekrytoinnin parissa työskentelevää henkilöä. Osa heistä oli LAURA™-järjestelmän käyttäjiä ja osa vasta tutustumassa järjestelmään. Päivässä käsiteltiin sähköisen rekrytoinnin ajankohtaisia asioita asiakasesimerkkien, ulkopuolisten puhujien ja LAURA™-rekrytointijärjestelmän uudistusten kautta. LAURA™-päivä 2015 järjestettiin perjantaina 16. tammikuuta Aalto-yliopiston kokous- ja kongressikeskus Dipolissa Espoon Otaniemessä. Vuosittain järjestettävä LAURA™-päivä on kasvattanut suosiotaan kerta toisensa jälkeen, ja tämän vuoden tapahtuma oli järjestyksessään jo yhdeksäs....

Lue lisää


Onko rekrytointijärjestelmä bulkkituote?

Onko rekrytointijärjestelmä bulkkituote?

Monessa asiassa maailma ainakin tuntuu kehittyvän monimutkaisempaan suuntaan. Näin myös sähköisen rekrytoinnin kentällä. Työnhakijoiden, rekrytoijien ja yritysten tarpeet yksilöllistyvät ja yhä useammilla asioilla on vaikutusta. Rekrytoinnin tarkoitus on kuitenkin säilynyt samana: kuka on se oikea? Työhakukäyttäytyminen Työnhakijat käyttävät yhä moninaisempia laitteita ja tapoja töitä etsiessään ja hakiessaan. Otetaan esimerkki(*): mobiililaitetta käytetään noin 30 prosentissa käynneistä merkittäviä eri käyttöjärjestelmiä on yhdeksän merkittäviä eri selaimia kahdeksan ja...

Lue lisää



Page 4 of 9« First...23456...Last »